tag:blogger.com,1999:blog-2755347476462056627.post6140187747353445707..comments2012-09-10T16:48:34.797+02:00Comments on Me and My RC: Lazing on a Sunday afternoon.JHBhttp://www.blogger.com/profile/06399465342147700106noreply@blogger.comBlogger3125tag:blogger.com,1999:blog-2755347476462056627.post-4348707203760059852010-06-15T13:40:54.446+02:002010-06-15T13:40:54.446+02:00To an Anglo everyone sounds smarter in French, so ...To an Anglo everyone sounds smarter in French, so I let the other guy do the talking. So heureuse to catch up with you a bit!Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/10095340588049145581noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2755347476462056627.post-46963349465168463862010-06-14T23:08:12.153+02:002010-06-14T23:08:12.153+02:00oh dis donc! Glad to know this "heretic"...oh dis donc! Glad to know this "heretic" was appreciated in his lifetime, and you KNOW I was thinking of you the whole while that I typed this up, having talked about a) la grand jatte and b) my trip to Chicago. Thanks for checking in and adding some scholarship to my lowly blah blah blog! xo JHBJHBhttps://www.blogger.com/profile/06399465342147700106noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2755347476462056627.post-21717713592057014232010-06-14T19:01:49.596+02:002010-06-14T19:01:49.596+02:00You know I must comment! I offer you a quote from ...You know I must comment! I offer you a quote from the criticism of the eighth and final impressionist exhibition, 1886, where La Grande Jatte was shown. This is Paul Adam, saying it with style: "Personne ne comprit la beauté de ce dessin hiératique, la justesse des teintes jaunes où la foule des personnages se rapetisse graduellement vers les fonds. Le bois s'enfonce droit; ni bosquet, ni branche qui marquent les plans successifs, et les points de repère, ainsi que le veut, à tort, la coutume. Rien de factice dans cette profondeur obtenue sans même que les tons se dégradent: jusqu'aux dernières feuilles les valuers sont maintenues. Tout apparaît clair, net, sans brumes où s'esquiveraient les points difficiles. Une extraordinaire gamme de tons. Des roses de soie sur la robe d'un baby, proches des roses de laine sur la robe de la mère; toute une différence supérieurement notée. Et même la raideur des gens, les formes à l'emporte-pièce contribuent à donner le son du moderne, le rappel de nos costumes étriqués, collés au corps, la réserve des gestes, le cant britannique par tous imité....M. Seurat l'a parfaitement vu, compris, conçu et traduit avec le pur dessin des primitifs."<br /><br />It's funny, but I happen to be going over all the impressionist criticism, and this was open on my desk. Lovely to "see you" in Chicago!<br /><br />AKMAnonymoushttps://www.blogger.com/profile/10095340588049145581noreply@blogger.com